søndag den 1. november 2015

Drømmen om en trailer

Jeg er helt afklaret med, at jeg aldrig bliver bil- eller parcelhusejer. Cykel, rejsekort og ejerlejlighed fungerer fint for mig og min lille familie. Men da jeg i går hjalp min svigerfar med at fylde affald i en trailer (som svigerfar i øvrigt havde lånt af sin fætter), fik jeg en kortvarig længsel mod at blive trailerejer: at pendulere til genbrugsstationen lørdag formiddag med traileren fuld af ikke-komposterbart haveaffald, halvrådne brædder fra det raftehegn, jeg var ved at udskifte og tomme vinflasker fra sommerens grillaftner. Jeg ville være populær blandt naboerne, fordi de altid kunne komme til mig og låne min trailer, og jeg ville et par gange om året trille med min trailer ned til den billigste grænsebutik og efterfølgende altid være leverandør af billige Blå Royal og Faxe Kondi på dåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar