lørdag den 10. oktober 2015

En aftenstund i helvede på Buddinge Torv

Når mor er ude og føjde om aftnen triller Anna og jeg ofte ned på det lokale pizzeria og deler en veltillavet pizza fremstillet af forholdsvis fornuftige råvarer og en god italiensk sodavand. Men i går tænkte jeg, at hendes kulinariske og kulturelle horisont skulle udvides. Så vi fangede en bus og satte kursen mod McDonalds på Buddinge Torv. Jeg synes jo som udgangspunkt, at McDonalds er et storkapitalistisk monster og at deres mad er hæslig. På den anden side tænkte jeg, at der var sådan en klassisk far-datter ting at gøre. Vi ankom ved 17.30-tiden, og det virkede til at det meste af omegnens øvrige børnefamilier havde fået samme idé. Der var i hvert fald kø foran kasserne, støjniveauet fra kunderne var pænt højt og oven i det hele strømmede der, med høj volumen, tam popmusik og speedsnakkende reklamespots fra en kommerciel radiostation. Anna skulle selvfølgelig have en Happy Meal, mens jeg forsøger at lave lidt sundt og derfor valgte en "grov" McFeast-menu med gulerødder og kildevand. Den søde og fortravlede pige ved kassen kom dog til at give mig fritter i stedet for gulerødder, og jeg havde ikke rygrad nok til at bede om at få dem byttet. 5 minutter efter havde jeg spist de fleste fritter og følt mig alt for forspist, men fik dog også konsumeret McFeasten, som faktisk smagte hæderligt. 2/3 del inde i sin hamburger, tog Anna bøffen ud og nøjedes med at spise bollen. Jeg tog en lille bid af hendes bøf og tænkte, at der formodentlig ville være ligeså meget smag i at tage en bid af en toiletrulle. Mens jeg sad og stenede lidt og Anna var inde og lege, væltede der pludselig en meget ung pige ind i min stol, så den var ved at vælte. Det undrede mig, at hun ikke sagde "undskyld", men da hun gik videre, kunne jeg se, at hun var sejlende fuld. Formentlig var opvarmningen til festen på det nærtliggende gymnasium gået lidt over gevind. Jeg fik heldigvis overtalt min trætte datter til at forlade etablissementet, og mens vi stod og ventede på bussen lovede jeg mig selv at næste restaurationsbesøg skulle være på en eller andet politisk korrekt, biodynamisk cafe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar